Emotional Branding met Google

 

Google, een bedrijf dat eigenlijk data georiënteerd is, beseft dat ze niet enkel vakjargon kunnen gebruiken in hun marketing en commercials. Google wil niet gewoon producten aanbieden door te wijzen op de productkarakteristieken. Google heeft begrepen dat commercials en marketing emotioneel toegevoegde waarde moeten brengen.

De consument, de mens, staat dus centraal en dat is nog steeds niet zo gebruikelijk bij een ‘technologisch’ bedrijf. Google probeert te inspireren, mensen te raken aan de hand van verhalen.

2 inspirerende commercials die we vorig jaar zagen bij Google en die mij raken zijn Dear Sophie en Google+ The Circles Love Story..

In Dear Sophie zien we hoe een jonge vader het web, en meer bepaald Chrome gebruikt om een soort dagboek bij te houden over zijn opgroeiende dochter. De commercial toont warmte, verbondenheid en menselijkheid. Chrome is eenvoudig te gebruiken, voor gewone mensen die allemaal hun eigen speciale leven leiden. Er wordt niks gezegd over de snelheid of de veiligheid van de browser, maar je voelt gewoon dat er vertrouwen en professionaliteit in het merk zit.

http://www.youtube.com/watch?v=R4vkVHijdQk

Ook voor Google+ zag ik fantastische commercials. Hier de Circles Love Story waar echte menselijke relaties getoond worden, waar je jezelf meer identificeert en wat je begrijpt, als mens en niet als geek.

http://www.youtube.com/watch?v=sVf3UaZePC8

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s